معرفی بوئینگ 727 سابق آسمان EP-ASC
این هواپیما به سفارش ایر فرانس و با شماره سریال 22084 ساخته شد. نخستین پرواز خود را در 1980/06/24 انجام داد و سیزده روز بعد با رجیستر F-GCDD و چیدمان صندلی C20Y136 به این شرکت تحویل داده شد. از دسامبر 1992 تا نوامبر 1993 با چیدمان Y184 به دیگر شرکت فرانسوی Air Charter اجاره داده شد.
هواپیمایی آسمان این بوئینگ را از طریق شرکت Luxedia به صورت اجاره در اختیار گرفته و در 1994/10/07 [مطابق با 15 مهر 1373] آن را با رجیستر LX-IRC و چیدمان صندلی Y175 وارد کشور کرد. چهار سال بعد در مهر 1377 هواپیما به ملکیت این شرکت درآمده و رجیستر آن به EP-ASC تغییر یافت. این مطالب از وبلاگ طیاره کپی شده است.
این هواپیما از سال 1390 بدلیل مشکلات فنی و کمبود قطعات زمینگیر و نهایتا چندی پیش به منظور استفاده به عنوان رستوران هوایی به لواسان منتقل شد.
مشخصات فنی و ظاهری
این هواپیما از 3 موتور توربوفن JT8D-15 ساخت شرکت Pratt & Whitney ـ دو موتور در دو سوی عقب بدنه و یک موتور در زیر دم ـ با طول هر موتور 3.14 متر و عرض 1.01 و با وزن هر کدام 1549 کیلوگرم و رانش هر کدام 15500 پاوند استفاده میکرد.
ـ مدل هواپیما: Boeing 727-228 Advanced
ـ تعداد هواپیمای ساخته شده از این مدل: 1240 فروند
ـ طول هواپیما: 46.68 متر
ـ طول کابین: 28.24 متر
ـ عرض هواپیما: 3.76 متر
ـ عرض کابین: 3.56 متر
ـ ارتفاع بلندترین نقطه سازه از سطح زمین: 10.36 متر
ـ ارتفاع کابین: 2.11 متر
ـ دهانه بال: 32.92 متر
ـ مساحت بال: 157.9 متر مربع
ـ حداکثر وزن در زمان برخاست: 95100 کیلوگرم
ـ ظرفیت بنزین: 40060 لیتر
ـ سرعت کروز: 900 کیلومتر بر ساعت
ـ ماکزیمم سرعت: 960 کیلومتر بر ساعت
ـ سقف پرواز: 36100 پا (11 کیلومتر)
ـ برد پرواز: 4700 کیلومتر
ـ تعداد کروی پرواز: 3 نفر (دو خلبان و یک مهندس پرواز)
ـ طول باند مورد نیاز برای تیکآف: 1800 متر
ـ طول باند مورد نیاز برای لندینگ: 1600 متر
تصاویری از این هواپیما
پرواز برای ایرفرانس
اجاره به ایرچارتر
ورود به ناوگان آسمان
جدا کردن دم جهت انتقال به خارج از فرودگاه
انتقال به لواسان جهت تبدیل به رستوران هوایی
وضعیت داخل کاکپیت این پرنده پیر پس از انتقال به لواسان
وضعیت داخل کابین این پرنده پیر پس از انتقال به لواسان
عکس از اینستاگرام @mehdiderafshi1
در انتظار افتتاح به عنوان EP-CAFE